keskiviikko 6. huhtikuuta 2016

Kwaheri Moshi! (Näkemiin Moshi!)

Heissan! Siitä on nyt jonkin aikaa, kun ollaan kirjoteltu täältä Tanzanian auringon/sadepilvien alta. Saavuimme siis maanantaina Sansibarin Stone Towniin, ja asuntoomme saimme tosiaan tänään wifin käyttöön. Mutta vielä paluu Moshin loppuviikkoon...

Perjantaina lähdimme Tanzania Volunteersin päiväretkelle Kinukamorin Marangua vesiputouksille ja Kilimanjaron juurelle. Startattiin matkaan aikaisin aamusta, ja saavuimme takaisin asunnolle iltapäivällä. Retki oli aivan mahtava, ja hyvällä tuurilla saimme nauttia lähes koko päivän auringonpaisteesta.

Kilimanjaron "kiipeilijöiden lähtöpisteen" vieressä oli tietoa mm. ensimmäisestä Kilimanjaron huipulle kiivenneestä paikallisesta ja eurooppalaisesta.

Seuraavaksi suuntasimme kohti Maranguan vesiputouksia, joissa oppaamme kertoi uimisen olevan sallittua. Joten ryhdyimmekin tuumasta toimeen.

Viikonlopuksi suuntasimme safariretkelle, jossa yövyimme korkealla vuoriston siimeksessä teltoissa. Fiilis oli todella mahtava!! Ensimmäinen retki suuntasi Tarangiren kansallispuistoon, ja seuraavan päivän aikaisen aamun lähtö Ngorongoroon. Hyvällä tuurilla näimme älyttömästi eläimiä, ja niistä kuvissa muutama:

Ainoastaan Zetzet-kärpäset pääsivät purasemaan Katjaa ja minua, mutta onneksi kyseiset pikkupirulaiset eivät kanna kuulema Tansaniassa unitautia.

SANSIBAR

Lensimme tosiaan Sansibarille klo 10 Moshista, ja tutustuimme meidän Tanzanian Volunteersin tukihenkilöön Edwardiin, joka työskentelee Sansibarilla. Teimme myös pienen kaupunkikierroksen, ja asetuimme keskusta-asuntoomme. Työt aloitimme eilen tiistaina heti aamusta Fisherman toursilla (matkatoimisto), ja näiden kahden päivän perusteella vaikuttaa oikein hyvältä. :) Työtehtäviin on tähän mennessä kuulunut asiakkaiden kuljetusten varausaikoja- ja erikoistoiveita. Tulevaa mielenkiinnolla odottaen! :)